Perşembe, Kasım 10

en ateşli hastalık:6. hastalık

Efendim en baştan alayım ki sizde yaşarsanız(allah korusun)panik olmayınız.
arife günü gecesinde bizim paşanın ateşi çıktı.babamız calpol destekli sabaha kadar kontrol etti.
bayramın birinci günü gündüz tam düştü diye bakarken birden 39,5 dereceyi gördükki 4 saat arayla calpol-dolven ikilisine başladık.ama kuzum soldu bir günde.ne bir şey yiyor nede huzur veriyor.ama gayet aktif, konuşkan,bıcır bıcır hallerde beni şaşıttıyor.hatta ıslak bezle uyurken ateşi düşürmeye çalışıyoruz.uykusunda gayet kibarca,
  -anne apma ütfen istemiyorum
yada
-olmaz uyucam ben .diyor.

bayramın 2. günü hadi bakalım toparlanırız artık derken.ateş düşürücülerin etkisi 1,5 saate düşüyor ve bizde acilde alıyoruz soluğu.acildeki pratisyen hekim boğazlarda hafif birşey var ama idrarına bakalım diyor.
bizimki inat ediyor bir türlü çiş yapmıyor.biz eve gidelim yapınca getirelim diyoruz.tamam ateşine bakıyorlar 39,1..novalgin iğne yapıcam diyor.ben hayır diyorum şurup verin ateşliyken iğne yaptıramam diyorum.kısa bir tartışma, tedavi reddediyor diye kağıt imzalatmalar vs ..sonunda fitil artı ateş düşürücü şurupla eve dönüyoruz.

fitil sayesinde 3 saat uyuyan kuzunun tekrar ateşi çıkıyor 5 saat arayla ikinci fitil artı ateş düşürücü şuruplar..derken sabaha karşı 5te ateş 39,8 biz panik hemen bir ılık duş sonrasında ateşi 38lere düşürdük( duş sırasında tam 10 dakika işedi.tutmuş doktordan beri:))sabah gayet güzel uyanan paşam yarım saat sonra kendini yere atmaya, hırçınlaşmaya, ağlamaya başlıyor.çorap giydiriyoruz.çıkart çorabı anne diye bir saat ağlıyor.hemen çorabı çıkartmama rağmen çıkart diye ağlamaya devam ediyor.sürekli kucak kucak diye bağrıyor.almazsak eğer kendini yere atıyor ağlıyor.ama nasıl bir ağlama hiç gözyaşı yok:)

valla çok sinir bozucuydu ateş artı bu kaprisler bunalttı bizi.yinede her istediğini yaptık tabiki nöbetleşe çünkü bir yerden sonra hırçınlıkları bizim sinirleri zıplatıyordu:((

neyse ateş baktıkki düşmeyecek navolgin şurup verdik ve ateş falan kalmadı.ama bu sefer huysuzluk tavan yaptı.zaten sudan başka birşey yemeyen içmeyen çocuk,açlıktan uyuyamayınca dağıttı tam anlamıyla.

bayramın son günü biz hala evden çıkamadık.ve artık sonunda torunlarını merak eden kv ve kp geldiler bayramlaşmaya...sonrada halamız...doruk bütün kalabalığı görünce başladı bayram sohbetine...o huysuzluk yapan, bize vuran, ağlayan çocuk gitti bayram şekeri kıvamına yakın bir kuzu geldi.birde demesinler neresi hasta bu çocuğun diye .yalancıda olduk...neyseki ilk 20 dakkadan sonra başladı, huysuzlanmaya, kendini yerlere atmaya da  aklandık biraz.sonrada sızdı kaldı yorgunluktan.

akşam komşular geldi onlarada en güzel hırçınlıklarını sergiledi ve akşam 9buçukta yattı.sabah babaneye bıraktığımda uyuyordu hala.ben törenden geldim  ve saat 10 buçuk gibi uyandı.gözler şişmişti.çok uyuduğundan olmuştur dedim.5  zeytin, 2 sarma (ne alaka ama babane getirmiş.) ve iki kaşık reçelden oluşan ekmeksiz kahvaltısını yaptı.üstünü değiştireyim dedim bir baktım sırtı kıpkırmızı döküntü dolmuş.herhalde aynı gün 2 kinder süt dilimi yemişti dokundu dedim(hastayken tek onu yemek istedi) ve saat 3 e doktordan ravdevu aldık,gittik.

yukarıda yazdıklarımı anlattım ve adam bize 6.hastalık olmuş ve atlatmışsınız artık dedi.nasıl yani dedik 6. hastalıkta ne derken,işte 4gün boyunca yaşadıklarınız dedi.bu aralar, suçiçeği ve 6. hastalık salgını varmış.yalnız 6. hastalık teşhisi zor oluyormuş, kan ve idrar tahlilinde pek anlaşılmazmış.ama belirtiler tam anlamıyla bizim yaşadıklarımızmış.ateş, iştahsızlık,şiş gözler ve döküntü...

6.hastalık 6 ay-3 yaş arası geçirilen iyi huylu, döküntülü, ateşli bir hastalık.birkez geçirilince vucüt ömür boyu bağışıklık kazarnırmış.ilkbahar ve sonbahar ayları hastalık için uygun aylar.solunum yolu ile geçiyor. aşısı yok, tedavisi yok.ateş kontrol altına alınıp düşürülür.ateş sonrası çıkan döküntüler 2 gün içinde solar gider ve hastalık biter.huysuzluk, sürekli ilgi isteme, iştahsızlık birkaç gün daha devam edebilirmiş.

şimdiye kadar yaşadığımız en ateşli hastalık 6. hastalık oldu.inşallah bununla kalır geçer...


1 yorum:

İkiz Annesi dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım atlatmışsınız çok şükür.Çocuklar hasta olunca huyları da otomatik olarak değişiyor haklısın.