Pazar, Haziran 24

çişimiz tuvalete,kakamız tuvalete,hemde 2 günde...

sevgili blog, keyiften dört köşeyim...
annelik maceramda hep aynı hatayı yaptım,kıyaslamak..
kuzumun yaşıtlarıyla kilosunu,boyunu,becerilerini geç,anneliğimi bile kıyasladım yeri geldiğinde..
bu 34 ayda en övünç duyduğum annelik yetilerim;
1:15 ay sadece anne sütü,hemde sağarak(bana göre yapmam gerekendi,ama sağmak zor iş vesselam)
2:terliksiz ve çorapsız gezmemeyi öğretmek:))(valla parka giderken bile anne terliğimi götürelim mi diye sorar)
veeeeeeeeee
2günde tuvalet eğitimi çözmek...
valla 2 yaşına girmeden bu çiş olayını çözen arkadaşlar vardı,bu yüzden ben pek beceriksiz saydım kendimi.üzüldüm.sabah kuru bezle kalkan,ve kaka yapıcağı zaman meşgulum kaka yapıyorum diye söyleyen  kuzu varken ben bu işi çözemediğim için annem hatayı bende bulmuştu bile..o yüzden şükürler olsun çözdük sonunda.

aslında geçen sen çiş olayını çözdük,iş kakaya gelince sil baştan yapmıştık,bende hazır değil diyerek zormadım kuzuyu bağladım beze..tabi genizeti ameliyatıda olduk arada,ben diretemedim amaliyattan çıkmış kuzuya..
bu yıl tatilden gelince niyetlendim(daha tatili yazıcam inşallah)
kaç defa konuştum,bak artık ağbi oldun,bez takmayalım oldumu annem dedim.
cık olmadı yerlere attı kendini,bana bez tak diye.çünkü bez bizim başımızın tacıydı:))
 

allah yandık dedim,2 yaş muhabbetide var zaten bu iş hayatta olmucak,yandık ki ne yandık.
sonra kayınvalidemin neden sebep bilmediğim ısrarla bana seyret dediği SÜPER DADI programı aklıma geldi.onun üstüne tecrübeli arkadaşlarla konuştum ve cuma günü başladım.

evet süper dadıyı süper yapan tek bir yöntemi var.en azından benim izlediğim kadarıyla.
bir pano hazırlıyor,istenilen olumlu davranışta bir çıkartma kazanıyor, çıkartmalar belli sayıya ulaşınca çok istediği bir şey ödül olarak veriliyor.

valla çıkartma işi doruk paşayı pek sarmazdı,o yüzden yeni yetilerde öğrenebileceği bir düzenek kurmam lazımdı.
pano aldık,daha doğrusu ben planı anlatınca babamız işi abartmış,mantar pano almış.valla önce bir fasıl dır dır ettim ama aramızda kalsın iyi oldu.pepe çıkartması bulamayan babamız çıktı almış(onada söylendim çünkü renkli değildi çıktılar,ilgi çekmicek diye.ama oda iyi oldu.)bay becerikli çıktığında dikkat kesilen oğluşu makaslada tanıştırmaya karar verdim.

evet yapılacak iş çiş ve kaka geldiğinde söyler ve tuvalete yaparsak pepe resmi kesip, kuru boyayla boyayıp, iğne ile panoya asacaktık.ve 15 tane pepe resmi oluncada çok istediği scooterı alacaktık.çünkü son zamanlarda nerde scooter görse binmek istiyordu,biz tehlikeli diye erteliyorduk.bu yüzden iyi bir ödül olacaktı.

cuma günü doruk paşayı aldık karşımıza,bezlerin olduğu yere gittik,baktık bez yok.
bak oğlum bez kalmamış,onun yerine arabalı külotlar vardı.artık bez takmasak,çişimizi, kakamızı tuvalete yapsak diye anlattım ve bütün metaryalleride gösterdim.

ve oldu kabul etti.valla süper dadı süpermiş.çözdük işi...
ilk gün iyiydi,ama kaka yapmadı.lazımlık kullandık,onu beraber döktük tuvalete ve sifonu çektik güle güle dedik çişlere.
ikinci gün ananeler ayvalığa giderken uğradılar ve hediyelerde getirdiler,ve biz daha motive olduk,kakayıda sorunsuz yaptık.gecede takmıyorum bezi.oh önlemimi aldım ferah ferah uyuyor kuzum,uyuyoruz tabi beraber:))(o işide çözcez az biraz sonra)
ve bugün scooter bakmaya avmye bile gittik.oradada sorun çıkmadı.
valla bu kadar kolay olcağını tahmin etmezdim.tabi tecrübeli annelerin 15 gün dikkat et sözü kulağımda küpe,ama oldu bu iş yaşasın...

3 yaşa 2 ay kala bezden kurtulduk tarihe not olsun...

sevgiyle kalın...

4 yorum:

Nil dedi ki...

Süper Dadı ne? ben hiç denk gelmedim.
Ama tebrik ediyorum paşayı. Ben sırf tembelliğimden gece bezlemeye devam ediyordum ta ki bu yaza kadar. ama çok kolay oluyor zamanı gelince.
Bu pano işi süpermiş. biz de güzel davranışlarda yıldız çiziyorduk. belli sayıya ulaşınca kızıma istediği kitabı alıyorduk.

Unknown dedi ki...

Süper Dadının şu cümlesi çok güzel: 'aile çocuk ilişkisinde istikrarlı olan kazanır:) '
kesinlikle doğru ama tv deki çocuklar çok fena senin oğlunun maşallahı var :)
henüz anne değilim ama sağma işini kafaya taktım,hangi marka kullandın...

keyf_i sibel dedi ki...

sevgili nilhan;bizde pepe bitince,yıldız resmi boyadık.haklısın herşey zamanı gelince kolay oluyor.

keyf_i sibel dedi ki...

sevgili gökkuşağı pembesi;valla istikrar şart,yoksa bu ufaklıklar en küçük açıkta ters köşeye yatırıyorlar seni.
sağma makinasında ise tek marka mendeladır.3 arkadaşta çok memnun kaldık.