Pazartesi, Ekim 10

eskişehirde sonbahar ve tuvalet sorunsalı...

saçma bi başlık oldu farkındayım ama öyle.
Dün en mutlu pazar olsun dedim içime doğmuş sanki dün akşam itibari ile yağmura teslimdi eskişehir.
sabah 10 gibi dışarı çıktığımda güneş ısıtmaya çalışıyordu havayı fena değildi.
bizde aldandık çıktık yürüyüşe, eve girmek yine bol gözyaşlı oldu.
Hep gezelim istiyor, bisikletiyle pek mutlu bu aralar..
şimdi yine kara bulutlar eskişehiri.bende kış hazırlıkları kapsamında tarhana yapmıştım.
nasıl kuruyacaklar bilmiyorum...

Neyse asıl konumuza gelirsek, yazın sabahları kuru bezle kalkan, kakası geldiğinde belli eden yavrumun tuvalet eğitimine hazır olduğunu düşündüm.
Başladım küçük tuvaletini öğretmekten, tam gelince söylemeler başlayınca bizim ameliyat olayı kesinleşti bende vazgeçtim.
Ben işe başlayınca babane bakmaya başladı.bu sefer babanneye alt aldırmayan dorukta pişik problemi başladı.
Daha öncede yaşamıştık pişik ama çok küçüktü o zaman.hemen geçiyordu.şimdi "acıyo anne "diye ağlıyor.
Neyse şimdi tekrar başladık eğitime, bu sefer olaya büyük tuvaletide dahil ettik.bir kez yaptı lazımlığa sonra yok, yapmadı.günde en az 3 sefer kaka yapan çocuk şimdi kabız.yapmıyor.alışsın diye altına bez takmıyorum,10 dakkada bir şişin varmı, kakan geldimi diyorum yok...
Şişini söyleyen çocuk ondanda vazgeçti ve bugün altını ıslatıp geldi yanıma
-anne bak buraya yaptım(önündeki ıslaklığı gösteriyor)bana bez tak dedi.
Ben kaldım böyle, ne yapmalıyım 25 ay bitti artık öğrensin istiyorum.
kv de üzülüyor pişik olunca alamıyorum kızım diyor.
ufffffffffff ne yapcam bilmiyorum.sanırın tuvalet eğitimimiz başka bahara kalcak gibi...

4 yorum:

yaruze... dedi ki...

Acele etme Sibelcim,henüz erken olabilir.Benim ikizlerimden erkek olan 2 yaşında gece gündüz çözmüş iken,kız hala gece sorunlu.Bezlemiyorum ama es kaza gece kalkıp yaptırmazsam mutlaka yapıyor altına.3,5 yaşına yaklaştılar bu arada.2 yaş tam zamanıdır derler ama en uygun zamanı çocuğun kendisi belirler.Telaş etme derim.
Kolay gelsin...

keyf_i sibel dedi ki...

yaruze; haklısın canım ya.ne bileyim işte hazır sandım ama yok.dalga geçiyo bile benle:))

Aslı dedi ki...

Endişelenmeyin benim yegenlerimde iki yaşı geçmişlerdi hala annesi alıştıramamıştı :) bide ikizler düşünün..

keyf_i sibel dedi ki...

aslı; haklısın.vazgeçtim zaten.ben öğretmenim bu yüzden sömestr tatilini beklicem artık.