Pazartesi, Temmuz 2

hazırlıklar,planlar,düşünceler...

evet cuma günü itibariyle benim sınavlarım bitti ve tatilim başladı.eşimin çarşambaya kadar uzadı işleri.sonrasında ne yapmalı,nereye gitmeli diye düşünürken,hoş fazlada seçenek yok.ya didime kv ile apartta tatil,yada annemlerde yazlıkta tatil.arada bir istanbul olacak.ramazanda burdayız zaten.valla ne yapmalı bilmiyorum.

ben evlendiğimden beri hiç eşimin ailesiyle aynı evde yatmadım,kalmadım.o yüzden 1+1 bir apartta,hemde didim gibi yazlık yerde kalmak nasıl olur bilmiyorum.malum deniz olayı kılık kıyafet,geç yatılcak,geç kalkılcak vs.vs..allah biliyo ya nasıl olur diye hayıflanıyorum kaç gündür.ve sonunda kendim çağırdım kvnin telefonunu.(çok pis secret yaparım)hadi artık gelmiyormusunuz, doruk paşayı özledik, hadi gelin artık demiş.offffff ki ne offffff derken babamız ayvalıktakiler bekliyor ordanda istanbula gidicez belki bayrama geliriz demiş.varya nasıl sevindim anlatamam.bayramda onlar eskişehirde olurlar büyük ihtimal o yüzdende didim bize kalır.ama haksızmıyım başkasının evinde kalmak zaten benim için sıkıntıdır,birde kv ve kp ile çok zor olacaktı bence.(bu arada nurturiadan öğrendim bu kısaltmaları.)

o yüzden istikamet ,eğer eşimin işleri biterse 10 gün ayvalık 1 veya 2 gün istanbul.sonrasında gözümde dağ gibi büyüttüğüm badana işi varki sormayın.mecburuz çünkü doruk paşa aramızda yattıkça bize daha bir düşkün oluyor.her adımda bizi istiyor.kreş olayınıda düşünürken doruk paşanın  odasını temizlelim,duvarlarını süsleyeyim,yatağınıda taşıayayım da odasını bilsin,bu işide öğrensin.

cumartesi nurturia arkadaşlarımdan elifin güzel kızı rüyanın doğumgününden görümcemlere gittik.doğumgününde yemek ve pasta ikramı vardı ve doruk yemek yemedi.sadece pasta olduğu için 2 çatal pasta aldı o kadar.sonrasında görümcemlerdede istediği çizgi filmeler olmayınca yemek yemedi.bir bardak sütle uyudu.ertesi gün erkenden beni uyandırdı."anne kalk çok acıktım"diye.kalktım kahvaltı hazırladım yok yemiyor.sonrasında "izvi film aç" diye ağlıyor.yani o kadar aç,ama okadarda alışmışki tv ile yemek yemeğe...
bu konunun bu kadar ciddileşmesinde kv etkisi var.tabi benim hatamda.kv yediremiyorum dediğinde "anne en azından yumurtasını yedirmeye çalışsan"dedim.o da kendince çözümünü buldu.ve iş bu durumlara geldi.valla  bir yemek işi,birde kendi başına uyuma işini tez zamanda çözmeliyiz.geç bile kaldık.önümüzdeki yapılacaklar listesi işte böyle kalabalık...

bu arada ayvalıkta annemlerin evinde genelde hep eski eşyalar var. zaten yılda toplam 2 ay açık olduğundan öyle olması daha iyi.fırında belkide mutfağın en eskisi.ekmek balığından başka birşey pişirmiyor.o yüzden tencere keki ve tavada pizza tariflerini öğredim ve yaptım.öncelikle tencere keki acayip kolay ve lezzetli.denemenizi tavsiye ederim.tarifi blogları gezinirken gördüm,ama tam olarak hangi blog hatırlamıyorum.
malzemler;
2 yumurta
1,5 çay bardağı toz şeker,
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı su,
1er paket vanılya,kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao
2 su bardağı un 1çay bardağı ffındık,ceviz,üzerine kırılmış çikolata...
bildiğiniz keke gibi karıştırın,yağlanmış teflon tencereye dökün, ağzı kapalı kısık ateşte 20-30 dakikada hazır.


tavada pizza ise olmadı yapamadım,ekmek kısmı çok kalın oldu. o yüzden tarifi yok.zaten google yazdığınızda hep aynı ölçülerin olduğu tarif geliyor,ama ben tutturamadım.birde geçen hafta mevsimin son enginarını devletşahın etli enginar dolma tarifi ile tükettim.valla şimdiye kadar soyulmuş olarak alıp tükettiğim enginarın yapraklarına ne kadar yazık etmişim anladım.muhteşem bir tarif, muhteşem bir lezzet mevsimi gelince tekrar yapar,hatırlatırım size....



sevgiyle kalın...

2 yorum:

gökkuşağı pembesi dedi ki...

kv ve kp bi yana kimseyle aynı evde 1 günden fazla kalınmıyor canım:) ama onların düzeni ile seninki uymazsa,herşeye kötü niyetle bakarlarsa vay haline :) iyi tatiller keyifle dönersiniz umarım ..

keyf_i sibel dedi ki...

sevgili gökkuşağı pembesi;haklısın.teşekküerler..